Thursday, June 6, 2013

Starting PHP with Xampp

Beginner ေတြအတြက္ပါ၊ ဆရာႀကီးေတြဆိုရင္ေတာ့ မဖတ္နဲ့ေတာ့ေပါ့... :D
PHP program ေရးေတာ့မယ္ဆိုရင္ xampp ကို အရင္ install လုပ္ထားရမယ္... Install လုပ္ပံုလုပ္နည္းကေတာ့ အေထြအထူးမဟုတ္လို ့ေျပာမေနေတာ့ဘူးေပါ့။ ခု xampp ကိုအရင္ run မယ္။


ကြ်န္ေတာ္တို့က php run မွာဆိုေတာ့ Apache ကို start လုပ္ေပးရင္ရျပီ။
ျပီးရင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ Xampp အလုပ္လုပ္လားသိရေအာင္ Mozilla ကေန 127.0.0.1 ဒါမွမဟုတ္ localhost ဆိုျပီး ေခၚႀကည့္ပါ။ ေအာက္က ပံုေလးလို တက္လာရင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ဆက္ run လုိ့ ရျပီ။


ကြ်န္ေတာ္တို ့ေရးထားတဲ့ php ဖိုင္ေတြကို mozilla ကေန ေခၚျပီး run ရမွာပါ။ အဲလို run ဖို ့အတြက္ C: ထဲက xampp ထဲကို သြားပါ။ အဲထဲမွာ htdocs ဆိုတဲ့ folder ရွိလိမ့္မယ္...။ အဲထဲမွာ folder တစ္ခုေဆာက္ရမယ္။ ႀကိဳက္တဲ့နာမည္နဲ့ေပါ့ဗ်ာ... ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ testphp လို ့ေပးထားတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို ့ေရးထားတဲ့ php ဖိုင္ကို အဲဒီ testphp folder ေအာက္မွာ သိမ္းရမယ္။
ကဲ... php စမ္းေရးႀကည့္မယ္။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ notepad++ သံုးတယ္ဗ်ာ။ လိုခ်င္ရင္ေတာ့ ေအာက္မွာေဒါင္းလို့ရပါတယ္။ notepad နဲ့ေရးလဲ ရတယ္။
notepad++



ေရးျပီးရင္ save လုပ္မယ္... (C:\xampp\htdocs\testphp\ ေအာက္မွာ မွတ္ရမွာေနာ္.... test.php လို ့မွတ္လိုက္မယ္ )

ျပီးရင္ ကြ်န္ေတာ္တို့ run ႀကည့္မယ္။ mozilla ကေန 127.0.0.1/testphp/test.php လို ့ရိုက္ႀကည့္လိုက္...


OK ေနာ္... ကြ်န္ေတာ္တို ့program ကို run လို ့ရတယ္... error မတက္ဘူး။ error အမ်ားဆံုးျဖစ္နိုင္တာက  php ရဲ ့လမ္းေႀကာင္းကို ေခၚတာမွားတတ္လို ့။ ဒီတိုင္းေသခ်ာလုပ္ရင္ ဘာ error မွ မတက္ဘူး။ phpNusphere နဲ့ ေရးရင္လဲ ရပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ့မွာ phpNusphere မရွိေသးလို ့...။ ရတဲ့အခါက်ရင္ install လုပ္နည္းေရာ ေရးပံုေရးနည္းပါ တင္ေပးပါ့မယ္။

No comments:

Post a Comment